דיגיטל

דיגיטל.

זה בסך הכל עולם שיוצר מחויבות לתוצאות. מגוון רחב של פלטפורמות להעברת מסרים בדרכים חדשות ומתוחכמות. כל הסושיאל וכל האנאליטיקס, ודאטה וביג דאטה וטרגוטים, ו AB TESTING, ועוד כל מיני מונחים שאף אחד לא מבין, והם נזרקים לאויר.
כולם יודעים למדוד, כולם יודעים להעלות פוסטים, כולם יודעים לכתוב תוכן, כולם יודעים לעשות BOOST POST וכולם יודעים להשתמש במערכת לידים.

 

העמוד הזה מוקדם לכל מי שמבין, שלא מבין ולמי שממש רוצה להיפגש עם האמת.

 

 

SEO – קידום אתרים – לא…הכוונה לא לקידום ממומן ביסודה. נכון שניתן לקדם את תפארת אתר מסוים דרך ממומן אבל…רגע… זה לא זה….

 

המחשה: בוגאטי, בנטלי, פורש ויגואר (הייתי חייב) עושים מבחן מהירות במסלול מירוץ של 40 קילומטרים. התנאים הם אותם התנאים, והנהג הוא אותו נהג שנוסע בדגמים זהים של יצרני מכוניות שונות (לצורך העניין כל הדגמים עם 8 צילינדרים). אם באמת מדובר באותו נהג ובאותם תנאים… רק היצרן שהקפיד על ייצור מושלם של כל חלקיקי הרכב שלו – ינצח ויגיע לתוצאה הראשונה, השני לשני וכן הלאה…

כך בדיוק גוגל מסתכלת על אתרים ברשת שלה, למי יש את האתר עם המרכיבים הכי טובים ועם הכי פחות ליקויים.

קישורים ושאר ירקות: קישורים זה חשוב, אבל זה רחוק מלהיות העיקר.
יש לגוגל למעלה מ 200 פרמטרים שדרכם הוא בודק את איכות האתר, הפרמטרים האלו גם הם, משתנים ומשתדרגים.

עד כאן מובן?

קידום ממומן – לרוב זה נקרא PPC.

הקידום הזה קיים גם בגוגל וגם בפייסבוק, והוא נועד להקל על החשיפה של האתר שלנו או את המסר אותו אנחנו מנסים להעביר.  PPC= PAY PER CLICK , שזה בעברית צחה – לשלם לפי הקלקה. (יש עוד הרבה דרכים לפרסם שם – אכתוב על זה בהמשך)
הקידום הממומן הוא מוגדר לפרק זמן מסויים ואין הוא משפיע באופן ישיר ונחרץ על קידום אורגאני של אתר בגוגל, אלא רק עם התנועה אליו ממשיכה לעוד ועוד עמודים ושהייה ממושכת באתר.

המחשה: זה פרסום.
יש מודעה, יש קריאייטיב / קופירייטינג, יש חקר מילות מפתח, התאמה ללקוח ו…ו…ו…

ננסה לדמיין פרסום ישן יותר, זה בעצם כמו פרסום על אוטובוסים. הפרסומות שהיו רצות בכל מקום, יותר מטלויזיה…זה על אוטובוסים. היינו רואים פרסומת והיה קורה אחד משני מצבים:

  • או שהיינו מגיבים לה (מתקשרים בד"כ)
  • או שלא היינו מגיבים לה

 

הספיק לכם? רוצים לדבר תכל'ס?

 

שיווק ברשתות חברתיות:

פחות רוצה לספר על ההיסטוריה שלהן, בוא נתעסק במה שהן היום, אבל קודם כל…

המחשה:

שוק הכרמל ביום שישי בבוקר ובצהריים, הוא שוק מאוד סואן, לי יש בסטה בשוק ואני מוכר רק ירקות ירוקים (נענע, פטרוזיליה, כוסברה, שמיר – אני אף פעם לא מבדיל), אממה, יש לי עוד 7שכנים בשוק שהם מתחרים שלי. הם בתחילת השוק, יותר באיזור של שינקין, ואני באמצע…אז איך אני מתבלט???

מגאפון, תכל'ס, בשוק מי שהקול שלו יותר חזק וגבוה – מוכר. (עם השנים גם למדתי לחרוז חרוזים בצעקות).

אם כך…איך אני מתבלט בפייסבוק? איך אני מתחרה במתחרים שלי באינסטוש?

זה הולך למקום שלא רק אנחנו צריכים להתחרות מול התחרים, גם הרשתות החברתיות עצמן מתפתחות, וגם הן מתחרות על מקומן על פלחים בתוך האוכלוסיה, אם זה מבוגרים, נוער וכו'.
פייסבוק, אינסטגראם, יו טיוב, סנאפצ'אט, וואטסאפ, פינטרסט, טוויטר ועוד כמה שלא מזיזות כל כך שום דבר בארצנו הקטנטונת – צריכות להמציא את עצמן מחדש ולגרום לנו להישאר או כמו בהמחשה…להמשיך לקנות ירקות באותו מקום באותו בשוק…קאפיש?

 

שיווק ברשתות חברתיות ברוב המקרים מצריך מימון, ולפעמים מסר מסוים גונב את ההצגה מבלי להוציא שקל על קמפיינים.

 

פרסום באתרי תוכן

"מרחבי הרשת"  או "מוצע עבורך גם"
קרה לכם שנכנסתם לכתבה מסוימת בעיתון מקוון ובסוף העמוד הופיעו המלצות תוכן?
המלצות על כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם?
זוהי בדיוק האדפטציה של תוכן ללקוח. כן חייב להיות איזשהו הקשר לעמוד שבו מופיע ההמלצה, כן חייב שזה יהיה בקווים המנחים של האתר או האפליקציה בו מפרסמים וכן יש דרך לעשות את זה באופן ישיר למול גופי תקשורת בישראל שמוכרי פרסום – שזה כבר ממש כתבת תוכן בתוך האתר,
והאופציה השנייה היא דרך אחת משתי פלטפורמות שנרחיב עליהם במקום אחר: אאוטבריין / טאבולה.

פרסום באפליקציות

שווה, מאוד. צריך לבדוק כדאיות לפי מוצר.

אם זה באנר קטן או PRE ROLL  , ניתן להגדיר אפילו פרסום באפליקציות לאנשים שהיו כבר באתר שלנו (שיווק מחדש – רימרקטינג) ושיתקלו במוצר שלנו בכניסה לאתרים מסויימים או אפליציותת במובייל.

אנאליטיקס

אי אפשר באמת בלי זה. כדי להבין האם אנחנו במסדרון חשוך או איך ממפים את נקודות האור של הכניסות לאתר ולבסוף להסיק תובנות שיווקיות – זה הכלי.
הוא המפתח לניתוח הפעילות הדיגטלית שלנו באתר והבנה שלנו את הצרכנים שלנו בעסק.

 

תובנות שיווקיות

כולם יודעים להרים קמפיינים ולפתוח חשבון גוגל אדוורס ( Google Adwords ).
אחוז קטן יותר של אנשים, יודעים להעלות קמפיינים ואחוז קטן יותר יודע להעלות טובים.
אחוז קטן מהאנשים שיודעים להעלות קמפיינים, לא יודעים לעשות את השלב הבא – לנתח את התוצאות (חלק מהם שכחו להסביר ללקוח למה צריך AB TESTING.
מהם…אחוז מאוד קטן מבין מה צריך לעשות בשלב הבא לאחר ניתוח הקמפיין.
ואז….ממש בנקודה הזו, יש מעט מאוד אנשי שיודעים לבוא ולומר ללקוח – הנה התובנות השיווקיות שלכם.
אנחנו נמצאים דווקא באחוז הקטן יותר הנגזר מאלו, שהוא  – "מה עושים אחרי שלב התובנות השיווקיות ואיך ממשיכים מפה"

שירות
קודם כל. לא כי כולם מבטיחים תוצאות. לא כי יש ים של סוכנויות דיגיטל והמון יח"צנים.
כי זה קודם כל להיות בני אדם. צאו מכל שיחה איתנו מסופקים, מבינים ועם השראה.
זה מה שמניע את  התשוקה שלנו לשירות.

 

 

אם יש עוד שאלות... ואנחנו בטוחים שיש - השאירו פרטים ונחזור אליכם